« (たぶん)島から島へ… | トップページ | 脱・あなたの英語が上手ね »

2009年7月19日 (日)

She is sooooooo smart.

拝啓島嫁さま、

それはGood Idea. 狭いスペースにいる間に10日間旅をするなんて凄く合理的。うちもどこかに行きたいけれど、ベィビーと一緒に長距離は、、、とかホテルは、、、とか考えると、今ひとつね〜。オイラがボンをアチコチに連れ回っていたようにはやっぱり行かないのね。でも、できれば一泊でもいいから家族でどこかに行きたいわね〜。

オイラは二つの島に行ったことがあるの。ペンダー・アイランドとソルトスプリング・アイランド。ペンダーは海だけ。しゃれたレストランなんかなかったわ。何日か滞在したけど、一日で飽きちゃった。そこへいくとソルトスプリングはまあいろいろあったな。ちょっとオシャレな船着き場だったと思う。でも、車があるならシアトルやポートランドへ行って、キャノンビーチへ足を伸ばして、、なんてのもとっても楽しそう。あ、オイラは自然派じゃないからね〜。自然の中だけにいるとすぐに飽きちゃうんだもん。

さて、先日マイハズの母とそのボーイフレンドとその二人の息子家族とトロントから来ていたマイハズの叔父夫婦が集まってパーティーをしたんだけど、その時にボンと実嫁とベィビーも招かれて、、皆でアグレッシブ・シャイのベィビーがどうなることかとハラハラドキドキ。実嫁とババちゃんが替わりばんこにベィビーと下のお庭で遊んだりしていたの。いつものように、皆の顔を見た途端に自分で目隠しして人の顔をみないようにしながら、嘘泣きをするベィビー。「ババちゃんちに行くー!」が始まった。で、「じゃ、ババちゃんち探しにいこう!」とお手てをつないで散歩に連れ出そうとしたら、「ぶんぶん(車)に乗って行く〜」。思わずオイラはなんて頭のいいベィビーなんだろうと感激して「She is sooooooo smart!」ッて大声をだしたら、「Grandmaがあんなこと言ってる」って聞こえて来たのよ。そして、こんどはしばらくして、おいらがまたなんかの話題のときに「She is soooooo cute。」って叫んだら、またまた「Grandmaがあんなこと言ってる」って聞こえて来たの。

オイラは実嫁とふたりで「だって、ホントのことなんだからしょうがないじゃん。」って思わず顔を見合って言っちゃったわ。勿論日本語で。

会社でも公園でもどこでも日本語のわからん人たちに囲まれているから日本語の便利なこと、便利なこと、、。でもホントに頭が良くて、可愛いのよ、ホント♪

Blogランキングへ 励みの応援プチリをよろしくsun

Banner_04

|

« (たぶん)島から島へ… | トップページ | 脱・あなたの英語が上手ね »

コメント

Hi Akira,
Kya! Akira's back♪ I am spending time with my Baby Mago as much as I can. I love playing with kids. Especially my own MAGO. You know what ? You should get your own baby/own MAGO to see how lovey kids are. They say kids could be bossy, mean, obnoxious annoying,,,,,But that is not true with your own MGO. Everything about her touches my heart. I must be in love heart04

投稿: シュート女 | 2009年7月23日 (木) 02時35分

Long time!!
Glad to know that both of you are having fun in your own ways, and sharing the stories with your fans. (o^-^o)

Somehow the story reminded me of when I was in a homestay.
I was living with a Chinese Canadian family, and my host mother was b***h. (Ooops! smile) Whenever I was studying, she came into my romm WITHOUT knocking, and looked at my text books, standing right behind me. shock Or, when I told her that I'm going out with my friends, she, again, came into my room, and advised me what I should wearsign03. Becuase of her attitude towards me, I got really anoyed & stressful annoypunch....as you can imagine.
So, when I got pissed off, I shouted in my room, "KUSO-BABAaaaathunderthunderthunder" That's how I released my stress, make myself able to concentrate on studying, and put all of my energies into study hard more and more. ψ(`∇´)ψ

So, yes, "being able to speak in Japanese at a place where no one else can understand what you're saying" is a kind of privilege, I'd say. happy01 good


Besdies, there in NOTHING WRONG with saying that "She is sooooooo smart!heart04" even in front of other people: because it is true, isn't? And it is a very good way of bringing kids up, believe or not. (FYI. I learned this from a Child Psychology class confident)

投稿: あきら | 2009年7月22日 (水) 08時40分

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)




« (たぶん)島から島へ… | トップページ | 脱・あなたの英語が上手ね »